
Ochrana duševného vlastníctva – nehmotný majetok firmy.
V súčasnej dobe nehmotný majetok firmy, ktorý je súčasťou duševného vlastníctva, tvorí čoraz väčšiu časť majetku obchodných spoločností. Obchodovanie s chráneným menom…
V súčasnej dobe nehmotný majetok firmy, ktorý je súčasťou duševného vlastníctva, tvorí čoraz väčšiu časť majetku obchodných spoločností. Obchodovanie s chráneným menom…
V súčasnej dobe nehmotný majetok firmy, ktorý je súčasťou duševného vlastníctva, tvorí čoraz väčšiu časť majetku obchodných spoločností. Obchodovanie s chráneným menom je v dobe internetu neoddeliteľnou zložkou obchodnej politiky, nielen veľkých medzinárodných firiem ale aj stredných a menších podnikateľov. Pred niekoľkými rokmi za úspešného podnikateľa verejnosť považovala takého obchodníka, ktorý si vlastné financie a statky firmy vkladal do svojho kamenného obchodu. V dobe internetu a v dobe silne centralizovaného marketingu prostredníctvom internetu, ochrana dobrého mena je neoddeliteľnou súčasťou podnikajúcej osoby. Ochranná známka a jej hodnota po uplynulých rokoch stúpa a toto je dôvod, prečo čoraz viac podnikateľov hľadá riešenie ako si ochrániť svoj nehmotný majetok. Ochranná známka sa využíva najviac v obchodnom styku, nakoľko predestinuje ochranu majiteľa ochrannej známky pred nekalou súťažou a pred zneužívaním dobrého mena.
Ochranná známka má pre podnik zásadný význam, pretože používaním a časom sa najmä hmotné časti podniku opotrebúvajú a znižuje sa ich hodnota. Týka sa to aj nehmotnej časti podniku, ako sú technické riešenia, patenty či úžitkové vzory, ktoré prekonávajú dobu. Ale nehmotný majetok a ochranná známka sa z tohto vymyká, keďže jej hodnota používaním stúpa.
Časom sa najmä hmotné statky podniku opotrebúvajú a zničia sa, čo je pomerne prirodzený proces, avšak dobré meno sa chráni ale nezničí sa. Po rokoch sa jeho hodnota zvyšuje, tým pádom zvýši aj kvalitu podnikajúcej osoby a jej obchodnej spoločnosti. Pri zneužití dobrého mena a pri nekalej súťaži sú rôzne možnosti ako chrániť súdnou cestou dobré meno podniku.
Google: 158,8 mld. USD
Apple: 147,9 mld. USD
IBM: 107,5 mld. USD
Microsoft: 90,2 mld. USD
McDonald’s Fastfood: 85,7 mld. USD
Zdroj: MillwardBrown – BrandZ TOP 100
Máte záujem získať viac infomácií ohľadom registrácie ochrannej známky?
Čo je vlastne odštepný závod ( organizačná zložka ) Odštepný závod môžeme chápať ako samostatne fungujúcu pobočku zahraničnej spoločnosti, ktorá…
Napriek napätej situácií v globálnom hospodárskom prostredí stále dominuje aj téma malého a stredného podnikania. Pre zástupcov malých a stredných podnikateľov…
Momentálna situácia v župách je taká, že výšku cestnej dane si jednotlivé župy stanovujú samostatne a nezávisle od štátu. V najbližšom období sa…
Chcete vykonávať taxislužbu, ale vzhľadom na byrokratickú náročnosť si neviete rady ako začať ? Spoločnosť Fontionnel Vám pomôže aj pri…
Kontaktujte nás telefonicky v pracovných dňoch od 7.30 do 17.00